دکوراسیون و طراحی داخلی

وبلاگی برای آموزش دکوراسیون و طراحی داخلی مسکونی، تجاری، اداری

دکوراسیون و طراحی داخلی

وبلاگی برای آموزش دکوراسیون و طراحی داخلی مسکونی، تجاری، اداری

همه چیز در مورد برند سازی

اخیرا با مدیر عامل شرکت آرکا، آقای مهندس رضا اسلامی در مورد برند سازی و اهمیت برند سازی در کسب و کار گفتگویی داشتیم که خالی از لطف ندیدیم برای شما هم بازگو نماییم.

  قبل از این که با مفاهیم برند سازی و برندینگ آشنا شویم باید بدانیم که برند به چه معنا است. برند یک نام، نشان یا مولفه متمایز کننده است که در شناسایی یک شرکت یا محصول از سایر موارد مشابه به مخاطب یاری می رساند یعنی صرفا خود محصول مد نظر نیست و عامل خرید نمی باشد.

برای روشن شدن این موضوع یک مثال بیان می کنم. به عنوان مثال هنگامی که می خواهید محصولی مانند لبنیات را خریداری کنید محصولی را که هیچ شناختی از نام و نشان آن ندارید را خریداری نمی کنید و ترجیح می دهید سراغ محصولاتی بروید که با برند آن آشنا هستید و در اینجا خود محصول نقشی ندارد و برند محصول است که حرف اول را می زند.

بنابراین برای این که بخواهیم محصولات و خدمات خود را از سایر محصولات و خدمات مشابه متمایز کنیم باید به محصولات و خدمات خود هویت بدهیم. هویت سازی و شخصیت دادن به محصولات و خدمات باعث می شود که جایگاه برند خود را در ذهن مشتری مستحکم کنید.

حالا باید بدانیم برند سازی و برندینگ چه معنا و مفهمومی دارند. باید خاطر نشان کنم که برند سازی و برندینگ دو فرایند و پروسه متفاوت می باشند.

در واقع برندسازی بر روی معرفی برند تمرکز می نماید که با فعالیت های تبلیغاتی سعی دارد به این هدف نائل گردد و طراحی هویت برند، زمینه اصلی این فرایند به شمار می آیند. مواردی مانند نام، نماد یا لوگو، رنگ های خاص و غیره هویت برند محسوب می شوند.

اما برندینگ به فعالیت ها و پروسه ای گفته می شود که منجر به ارزشمند سازی خدمات یا کالای شما در ذهن مشتری می شود. برندینگ یک نوع استراتژی و راهبرد است که شرکت ها و سازمان های مختلف آن را به کار می گیرند تا مردم را سریع تر با محصولات و سازمان خود آشنا کنند و به آن ها دلیلی برای انتخاب محصولشان در مقایسه با رقبا ارائه می دهند.

در کل می توان گفت برندینگ به معنای ایجاد «نگرش و ذهنیت مثبت» در مورد برند در ذهن مشتری است. به گونه ای که این نگرش و ذهنیت در هر زمان و مکانی آن ها را ترغیب کند تا به دنبال برند شما بیایند و برندهای دیگر را نادیده بگیرند.

می توان اظهار داشت که برند سازی و برندینگ لازم و ملزوم و در واقع مکمل یک دیگر هستند.

رضا اسلامی
رضا اسلامی

برای برندینگ چه مراحلی را باید طی کرد؟

آقای رضا اسلامی در ادامه صحبت هایشان در مورد مراحل برندینگ اساره به این مراحل کردند : تحقیقات و مطالعات اظهار می کنند که برای ایجاد برندینگ 8 مرحله وجود دارد که مدیرهای بازاریابی با اتکا به این مراحل با مشتری ها ارتباط برقرار می کنند و برندینگ را ایجاد می نمایند.

این مراحل شامل تبلیغات، روابط عمومی، پیشبرد فروش، بازاریابی مستقیم، فروش شخصی، بسته بندی، رویدادها و اسپانسرینگ و در نهایت خدمات مشتری می باشند.

به طور عامیانه تر می توان گفت در ابتدا باید هدف از برندینگ را مشخص کرد. سپس باید اطلاعات لازم درباره محصول یا خدمات و بازار رقابتی را جمع آوری کرد و درباره آن تحقیق و بررسی نمود. دیگر این که نقاط قوت و ضعف برند خود را شناخت و جایگاه آن را مشخص نمود.

بعد از آن ویژگی ها و مزایای خاص برند را که باعث ارزشمند شدن آن می شود را به درستی و صادقانه ارائه داد. در نهایت به هویت برند خود شکل داد. بدین معنا که لوگو یا نماد، طرح وب سایت، طراحی محیط داخلی و خارجی، پوشش کارکنان، بسته بندی محصول، نوع رنگ ها، شکل ها و حتی فونت را تعیین و مشخص نمود.

نکته مهمی که باید دانست این است که بیشتر افراد از روی عواطف و به طور احساسی و هیجانی خرید می کنند. بنابراین برای برندینگ تأثیرگذار باید جایگاه احساسی و عاطفی محصول یا خدمات را در ذهن مشتری ارتقاء داد.

احساسات و عواطف محرک قوی هستند به طوری که افراد را وادار به خرید یا استفاده از خدماتی می نمایند. هنگامی که این احساسات نسبت به یک محصول و یا خدمات گرایش بیشتری پیدا کنند در نتیجه فقط به دنبال همان محصول و برند می روند.

برندینگ چه تأثیری بر کسب و کار می گذارد؟

عوامل تاثیر گدار در برندینگ از نطر جناب آقای رضا اسلامی :

به طور خلاصه می توان گفت:

  • برندینگ کمک می کند تا در یک بازار اشباع پا بر جا بمانید.
  • به کسب و کار اعتبار می بخشد.
  • به کمک برندینگ می توان ارزش های برند را در ذهن مخاطبان حک کرد.
  • باعث افزایش وفاداری مشتری می شود.
  • عامل اصلی تداوم کسب و کار می باشد.
  • به جذب مشتریان ایده آل کمک می کند.
  • در بلند مدت باعث صرفه جویی در هزینه و زمان می شود.
  • باعث افزایش اعتماد به نفس در تجارت می گردد.
  • یک استراتژی مشخص را در پیش روی کارفرما قرار می دهد.
  • کمک می کند تا در حوزه فعالیت خود یک پیشرو باشید.

و مزایاهای بی شمار دیگر.

https://arkaone.com/everything-about-branding/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد