دکوراسیون و طراحی داخلی

وبلاگی برای آموزش دکوراسیون و طراحی داخلی مسکونی، تجاری، اداری

دکوراسیون و طراحی داخلی

وبلاگی برای آموزش دکوراسیون و طراحی داخلی مسکونی، تجاری، اداری

شش ویژگی صندلی اداری

صندلی اداری

مقدمه

اگر در دفتر کار می کنید، می دانید که نشستن در طول روز چه می تواند برای کمر شما ایجاد کند. درد می کند، سفت هستید و پاهایتان بیشتر به این دلیل که به اندازه کافی بلند نشده اید یا پیاده روی طولانی انجام نداده اید خسته هستند. همه اینها را می توان به ارگونومی ضعیف، آگاهی ضعیف بدن و طراحی ضعیف صندلی اداری نسبت داد. هنگامی که می دانید شغل شما نیاز به نشستن طولانی مدت دارد، باید از مبلمان اداری و صندلی اداری ارگونومیک عالی را انتخاب کنید. اگر نمی توانید کنترل کنید چه صندلی می گیرید، نگران نباشید. در اینجا نکاتی در مورد مواردی که در یک صندلی ارگونومیک مناسب باید جستجو کنید، آورده شده است.  

1. تنظیم ارتفاع صندلی (همه صندلی های ارگونومیک این ویژگی را دارند)

اگر صندلی شما خیلی پایین است، آرنج شما زیر سطح میز شما قرار می گیرد. برای رسیدن به میز، تلفن و صفحه کلید خود دراز می کشید. این می تواند به سرعت منجر به مشکلاتی مانند درد شانه و تونل کارپال ناشی از تکیه دادن به میز یا بیش از حد دراز شود.

اگر صندلی شما خیلی بلند است، ممکن است به دلیل تایپ کردن در طول روز شروع به خم شدن کنید یا وضعیت بدنی نامناسب داشته باشید. پاهای شما نیز روی زمین قرار نخواهند داشت که به ناراحتی کمر شما کمک می کند.

یک صندلی با ارتفاع صندلی قابل تنظیم (محدوده 5 اینچ که از 15 اینچ یا 16 اینچ شروع می شود) پیدا کنید تا بتوانید ارتفاع مناسب را پیدا کنید. بازوهای شما با زاویه 90 درجه در آرنج خم می شوند. به درستی تنظیم شده است.پاهای شما نیز باید صاف روی زمین بنشیند.اگر سمت کوتاهی دارید، می توان از یک جعبه کوچک یا زیرپایی استفاده کرد تا پاهای شما در تمام طول روز روی لبه صندلی آویزان نشوند.

اگر دائماً مجبور هستید ارتفاع صندلی را تنظیم کنید زیرا صندلی شما خود به خود با شما در آن غرق می شود، به سرپرست یا مدیر امکانات خود بگویید. خرابی سیلندر نشانه خرابی صندلی است و یک خطر ایمنی است!

2. صندلی شما باید عرض و عمق کافی داشته باشد

صندلی ای که به اندازه کافی پهن برای باسن شما نیست یا به اندازه کافی عمیق برای پشت شما نیست، حمایت کافی را ایجاد نمی کند. برای پیدا کردن یک صندلی که به اندازه کافی عمیق باشد، فردی که روی آن نشسته باید پشت خود را به صندلی و زانوهایش باید حدود 1 تا 2 اینچ از جلوی صندلی فاصله داشته باشد، بنابراین می توانید حداقل 2 انگشت را بین پشتی قرار دهید. زانو و جلوی صندلی شما اگر شما فردی قد بلند هستید، پیدا کردن صندلی با تنظیم عمق قابل تنظیم بسیار مهم است تا توزیع وزن خوبی بین باسن و ران خود داشته باشید. اگر قد شما خیلی کوتاه است، همینطور است، صندلی باید بتواند جمع شود تا به پشت زانوهای شما فشار نیاورد.

3. پشتیبانی کمر ضروری است

هنگامی که برای مدت طولانی نشسته اید، صندلی ای که دارای تکیه گاه کافی برای کمر باشد از کمر شما محافظت می کند. برای حفظ انحنای طبیعی به سمت داخل یا انحنای کمری ستون فقرات، یک تکیه گاه کمری قابل تنظیم باید همراه با یک صندلی اداری ارگونومیک مناسب باشد. در حالی که تکیه گاه های کمری را می توان به عنوان لوازم جانبی خریداری کرد، تکیه گاه های قابل تنظیم برای کسانی که به طور منظم برای مدت زمان طولانی می نشینند بهترین هستند. نکته اصلی این است که صندلی باید با بالا بردن یا پایین آوردن تکیه گاه پشتی یا باد کردن مثانه کمر، حمایت کافی از پشت را فراهم کند. اگر مجبور به خرید تکیه گاه اضافی هستید، یا آن را به درستی تنظیم نمی کنید یا صندلی فقط جا نمی شود!

صندلی اداری
صندلی اداری


4. استراحتگاه بازو

تکیه‌گاه‌های بازو می‌تواند به شما کمک کند حالت عمودی خود را حفظ کنید، قسمت بالایی پشت و نیم تنه خود را تخلیه کنید و به شما کمک می‌کند تا از صندلی خود بلند شوید. اما، برای اینکه برای شما کار کنند، باید مناسب باشند! شما باید بتوانید به راحتی بنشینید، پشت خود را به صندلی و پاهای خود را روی زمین در حالی که بازوهای خود را در مجاورت تنه خود نگه دارید، شانه در راستای آرنج به طور متناوب روی تکیه گاه بازو بدون فشار دادن شانه ها به سمت بالا. چه قد بلند باشید و چه کوتاه، صندلی‌هایی با دسته‌های قابل تنظیم می‌توانند برای اطمینان از خم شدن ۹۰ درجه بازوها مفید باشند و به شما کمک کنند هنگام استفاده از ماوس و استفاده از صفحه‌کلید به میز خود تکیه نکنید.

5. راحتی صندلی

اگر تمام روز روی چیزی بنشینید که شبیه بتن است، کمر و پاهایتان درد می کند. یک صندلی اداری ارگونومیک باید دارای بالشتک کافی برای حمایت از پشت / باسن / باسن باشد. نباید چیزی باشد که مانند یک بالش پر در آن فرو می‌روید، و همچنین نباید چیزی آنقدر سفت باشد که باعث درد یا بی‌حسی شود. بسیاری از مردم یک پارچه توری پلاستیکی را برای جریان بهتر هوا و کاهش تجمع گرما در هنگام نشستن ترجیح می دهند. برخی از پارچه ها قابل تنفس هستند در حالی که برخی دیگر مانند وینیل می توانند به افزایش دمای بدن کمک کنند.

6. همه صندلی ها به یک دلیل می چرخند

اگر دائماً در حال حرکت در محل کار هستید، دو مانیتور یا یک میز به شکل U دارید، یک صندلی که بچرخد یک مزیت عالی است. داشتن یک صندلی چرخان به شما کمک می کند تا هنگام دستیابی به چیزها، زور نزنید. اگر بتوانید تمام صندلی خود را بچرخانید، نه اینکه کمر خود را بچرخانید، از آسیب دیدگی جلوگیری خواهید کرد.


عاقلانه انتخاب کنید و راحت بنشینید

در حالی که ممکن است نتوانید صندلی اختصاص داده شده به شما را در محل کار خود کنترل کنید، بسیار مهم است که بدانید چگونه از آن استفاده کنید و آن را برای تناسب مناسب تنظیم کنید. اگر خوش شانس هستید که فرصت خرید یک صندلی برای خود را دارید، هرچه قدر سرمایه گذاری کنید، مطمئن شوید که مناسب است، راحت است و دارای ویژگی های به راحتی قابل تنظیم برای حمایت از بدن شما است. از این گذشته، یک صندلی ارگونومیک پایه ای برای ارگونومی خوب و سلامت کار نشسته است، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید و برای سلامتی طولانی مدت راحت بنشینید!

منبع : https://www.worksiteinternational.com/blog/six-chair-features-you-cant-do-without

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد